Eltűnt, elveszett vagy megrondálódott az adókártyája? Mi a teendő, ha valakinek nincs adóigazolványa mert elveszett vagy megváltoztak az adatai a kiállítás óta? Ezekben az esetekben a NAV honlapjáról letölthető T34-es adatlapon lehet adókártyát igényelni. Az igénylés történhet személyesen a NAV ügyfélszolgálatán vagy bármelyik Kormányablaknál illetve elektronikusan ügyfélkapun keresztül. Ingyenesen állítja ki az adóigazolványt a NAV, ha első igazolványról van szó, vagy amennyiben adatváltozás miatt kérik a cserét, esetleg ha ellopták az okmányt. Amennyiben az adókártya elveszett vagy megsemmisült úgy 3000.- ft-ot kell fizetni.
A NAV az igényléstől számított 15 napon belül elkészíti és postázza az adókártyát, de szükség esetén az adóazonosító jelről igazolást állít ki, ami helyettesíti az adókártyát mindaddig, amíg azt meg nem kapja az igénylő. Ezek a közokiratok az egyes eljárásokban (például hitelfelvételnél) mindaddig hatósági bizonyítványként, illetve hatósági igazolványként helyettesítik az új adókártyát, amíg az meg nem érkezik a kérelmező részére.